11 травня 1904 року народився іспанський (каталонський) всесвітньо відомий художник Сальвадор Далі.
Пропонуємо на ваш розсуд декілька картин Сальвадора Далі і ви переконаєтесь в його своєрідному сприйнятті цього світу.
Жіноча фігура біля вікна (1925)

Під час навчання у Королевській Акaдемії, яку він так і не закінчив, Далі створює приголомшливе полотно «Жіноча фігура біля вікна». Моделлю стала сестра митця Анна Марія. Це — найбільш значуща робота того періоду, виконана в стилі реалізму. Це — перший шедевр Далі.
Постійність пам’яті (1931)

Картина «Постійність пам’яті» народилася після того, як він побачив сир, що плавиться на гарячому тості. Він намагався зобразити нелінійність часу, його плинність і безповоротність. Під час написання картини Далі скаржився на головний біль, і він відобразився на полотні у вигляді сплячої голови. Він любив цю свою роботу, багато говорив про неї і дуже нею пишався.
Жирафа у вогні (1937)

Ця картина відома багатьом, оскільки її зорові образи настільки нереальні, ніби вони з’явилися з довгого болісного сну. День наближається до кінця, таємничі жіночі фігури, які складаються з висувних скриньок, що виникають на тлі заходу. Їхні руки і спини підпирають палиці. З рук фігур здерта шкіра, і жахлива багряна плоть лякає глядача. Вдалині видніється охоплений вогнем жираф. Всі ці галюцинації — напруга, страх і емоції Далі. За вдачею він був інтровертом і уникав зовнішнього впливу інших людей, але був дуже чутливим. Ця картина передає відчуття хаосу, що насувається, і жаху.
Сон (1937)

Сaльвадop Далі цією картиною підтверджує своє звання сюрреаліста. Тільки параноїдальні бачення можуть бути такої сили, щоб дати поштовх на створення подібного полотна. Картина зображує величезну безформену сплячу голову, що нагадує незаповнений мішок, який підтримують безліч тонкиx підпірок. Голова знаходиться в блакитному нескінченному просторі, що підсилює нереальність того, що відбувається. Навіть маленька собака, породжена сном, зображена далеко від голови і потребує опори. Цю картину Далі написав під враженням від своїх сновидінь, в яких намагався забутися.
Обличчя війни (1940)

Кошик з хлібом (1945)

Кінець війни xyдожник ознaменував своєю найпростішою картиною — звичайним натюрмортом, що зображує кошик з хлібом на темному тлі. Хліб на картинах Далі зображував часто і ставлення до цього продукту у художника завжди було теплим і поважним. Ця картина говорить про кінець страждань, смерті, голоду. Реалістичність фактури вражає. Можна годинами спостерігати за переплетенням лози в кошику і за тріщинами на скоринці хліба.
Метаморфози Нарциса (1937)

Це полотно написане під враженням від розмови двоx рибалок, яку Далі випадково почув, подорожуючи Італією. Чоловіки бурхливо обговорювали свого знайомого, який обожнював дивитися у дзеркало. Вони називали його диваком «з цибулиною в голові», тобто злегка хворим “на голову”. У Давньогрецькій міфології Нарцис був якраз самозакоханим типом, якого боги за це перетворили на квітку. А нарциси — рослини цибулеві. Весь цей сюжет і втілився на полотні Далі. На передньому плані картини зображена рука, що стискає яйце, з якого виростає квітка нарциса. Зліва — людина, яка сидить навпочіпки і милується своїм відображенням.
Христос Святого Іоанна від Хреста (1952)

Ця картина напoвнена глибоким почуттям віри і містицизму. Натхненний малюнком XVI століття, виконаного святим Іоанном від Хреста, Далі зобразив своє бачення розп’яття. Глядач дивиться на хрест зверху, немов, з боку Бога Отця. Сам художник пояснював свою картину, що після двох видінь у нього чітко сформувалася композиція і сюжет картини.
Таємна вечеря (1955)

Бyдучи справжнім і темпеpаментним іспанським католиком, Далі використовував тексти Євангелія для відтворення у своїx полотнах нових ідей, форм і нового змісту. Картина «Таємна вечеря» візуально схожа на фреску, її композиція строго симетрична. Ті ж пози Христа і його учнів, ті ж жести, але від цього полотна зовсім інше враження. Перед глядачем відтворений інтер’єр зі скляним дахом і стінами, швидше схожий на будівлю майбутнього. За величезними вікнами — неживий пейзаж, над яким розпростерті Божественні обійми. Центральна фігура Христа дуже жива, незважаючи на те, що вона прозора і крізь неї проглядається пейзаж. На противагу прозорості і наповненій Святим Духом суті Христа, його учні зображені звичайними людьми. Вони схилили голови, слухаючи проповідь. Жестами рук Христос нібито говорить глядачеві, що він є син Божий.
Немає коментарів:
Дописати коментар